طراحی سایت چیست؟ هدف از طراحی سایت چیست؟

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم تا ابعاد مخالفی از طراحی سایت را بررسی کنیم. اگر شما هم میخواهید درباره ی اینکه طراحی سایت چیست ، انواع طراحی سایت ، تاریخچه ی طراحی سایت و… اطلاعات کسب کنید تا پایان این مقاله با ما باشید.

طراحی سایت چیست؟ طراحی وب سایت چیست؟

برای پاسخ به این سوال ما برای شما چند تعریف از منابع معتبر ذکر میکنیم و به بررسی آن ها میپردازیم.

طراحی سایت چیست از دیدگاه سایت techterms

طراحی سایت فرآیند ساخت یک نرم افزار تحت وب است.که شامل چندین مرحله میشود ، از جمله طرح صفحه وب ، تولید محتوا و طراحی گرافیک.

وب سایت ها با استفاده از یک زبان نشانه گذاری به نام HTML ایجاد می شوند. طراحان وب با استفاده از برچسب های HTML صفحات وب را می سازند که محتوای هر صفحه را تعریف می کنند. چیدمان و شکل ظاهری عناصر در یک صفحه وب معمولاً با استفاده از CSS مشخص می شود. بنابراین ، اکثر وب سایت ها ترکیبی از HTML و CSS را شامل می شوند که نحوه نمایش هر صفحه را در مرورگر تعریف می کند.

طراحی سایت چیست از دیدگاه سایت ویکیپدیا

طراحی وب به مهارت ساخت و راه انداز صفحات وب گفته است. تیم برنرز لی ، مخترع وب ، با برپایی یک سایت وب در اوت سال ۱۹۹۱ ، نام خود را به عنوان دیگر سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در اولین وب سایتش ، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

در ابتدا ، وب سایت با کدهای ساده HTML نوشته شده است ، گونه ای از زبان نشان می دهد که ساده است اگر وب سایت شما را شامل می شود ، شامل سرتیتر و پاراگراف ، و اگر می خواهید به سایر موارد از طریق ابرپیوند بدهید. در مقایسه با روش های دیگر ، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران را در صورت تمایل با یک مرورگر ، صفحات پیوند خورده را باز می کرد.

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن ، زبان کدنویسی اش ، اَبَرمتن یا اچ تی امال ، پیچیده شده و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول هایی است که بیشتر برای نمایش نمودارهای مورد استفاده قرار گرفتند ، زیرا استفاده از نادرست برای چیدمان های پنهان در صفحه وب قرار گرفت. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS» ، روش نادرست طراحی با جدول های پنهان در صفحه از گردونه خارج ، و در صورت استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

پایگاه داده فناوری اطلاعات (پایگاه داده) ، مانند زبان برنامه نویسی سمت سرور (برنامه نویسی سمت سرور) مانند CGI ، یاقوت ، js گره ، Python ، PHP ، ASP. NET ، ASP ، JSP و ColdFusion ، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS) ، ساخت وب سایت را دوباره انجام می دهند و آن را به صورت پیشرفته ساخته شده است. سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (ریسپانسیو) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه های مختلف سازگار است و کاربران بدون توجه به صفحه نمایش دستگاه های کوچک شما.

طراحی سایت چیست از دیدگاه سایت techopedia

بیشتر وب سایت ها با استفاده از یک زبان رمزگذاری شده به نام Hypertext Markup Language (HTML) ایجاد می شوند. برای اینکه یک وب سایت با موفقیت در مرورگر مشتری نمایش داده شود ، باید از قوانین این زبان پیروی کند. برچسب های HTML محتوای وب سایت را برای هر صفحه شناسایی می کنند. سپس Cascading Style Sheets (CSS) برای تعریف ظاهر بصری کلی هر صفحه استفاده می شود. نتیجه حاصل از ترکیب این عناصر است. کدگذاری دستی می تواند برای برخی از طراحان مالیات باشد ، بنابراین برخی ترجیح می دهند از برنامه هایی مانند Adobe Dreamweaver استفاده کنند.

طراحی سایت چیست به زبان ساده

طراحی سایت مجموعه ای از طراحی های ظاهری (frontend) و برنامه نویسی سمت سرور (backend) است.

تاریخچه طراحی سایت

تاریخچه طراحی سایت

شاید فکر کنید طراحی سایت یک تکنولوژی جدید است که در سال های اخیر به آن پرداخته شده، اما طراحی وب سایت در واقع به سال 1996 برمیگردد. سالی که مایکروسافت در آن اولین مرورگر خود را روانه بازار کرد که به صورت کامل از زبان  HTML و CSS پشتیبانی میکرد. در آن زمان CSS یک روش مبهم برای طراحی سایت به شمار می آمد اما امروزه یکی از پایه های اصلی در هر طراحی سایت است.

در سال 2001 مایروسافت پس از تلاش بسیار توانست اینترنت اکسپلورر را به استفاده 96 درصدی در بین رقبا برساند و این پیروزی بزرگی برای مایکروسافت بود.

بگذریم… از بحث اصلیمون یعنی موضوع طراحی سایت چیست دور نشیم.

مایکروسافت با ارائه اولین مرورگر وب که از زبان نشانه گذاری HTML پشتیبانی میکرد کمک بزرگی به طراحی سایت کرد. چیزی که امروز میبینیم رو تا حد زیادی مدیون مایکروسافت هستیم.

انواع طراحی سایت

طراحی سایت به طور کلی به 2 نوع زیر تقسیم میشود.

طراحی سایت استاتیک

در این نوع طراحی سایت، شما برای تغییر اطلاعات وب سایت خود نیاز به یک فرد متخصص دارید، زیرا هیچ سیستم مدیریت محتوا یا cms برای تولید محتوا یا مدیریت وب سایت وجود ندارد و تمامی اطلاعات وب سایت مستقیما از کد های html خوانده شده و تعاملی بین وب سایت و پایگاه داده وجود ندارد.

طراحی سایت پویا یا داینامیک

این نوع طراحی سایت تحول عظیمی در دنیای وب به وجود آورد. شما یک سیستم مدیریت محتوا در اختیار دارید که میتوانید به راحتی مطالب وب سایت خود را بدون نیاز به تخصص مدیریت کنید. در این نوع طراحی سایت تعامل بین پایگاه داده و وبسایت شما وجود دارد یعنی اطلاعات سایت شما در یک پایگاه داده ذخیره شده و با باز شدن هر صفحه اطلاعات آن صفحه نیز از پایگاه داده خوانده میشود.

مشاغلی که طراحی سایت ایجاد کرد

دیجیتال مارکتینگ

بعد از فراگیر شدن طراحی وب سایت ، مشاغل مختلفی برای پیشرفت کسب و کار در دنیای اینترنت به وجود آمدند یکی از این مشاغل دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی دیجیتال به وب سایت ها کمک میکرد تا بیشتر از قبل دیده شوند و همین مساله باعث افزایش فروش آها و پیشرفت کسب و کارشان در دنیای بزرگ اینترنت بود.

طراح رابط کاربری

رفته رفته رضایت کاربر در بین وب سایت های دنیا تبدیل به اولین فاکتور مهم در طراحی سایت شد. طراحی رابط کاربری یکی از مهم ترین مسائل در طراحی سایت است که امروزه اهمیت بسیار زیادی به آن داده میشود.

گرافیست

صفحات وب سایت قبل از بالا آمدن وب سایت نیاز به طراحی گرافیکی دارند. یک گرافیست میتواند این کار را برای شما انجام دهد.

سئو کار

وب سایت بدون محتوا مانند شهری زیبا بدون سکنه است. سئوکار با تولید محتوای تخصصی وب سایت شما را در موتور های جستجو بهینه میکند و همچنین باعث افزایش بازدید شما خواهد شد. مقاله سئو چیست میتواند شما را در این مورد راهنمایی کند.

برنامه نویس سمت سرور (backend)

وب سایت برای پویا شدن نیاز به تعامل با پایگاه داده دارد. این تعامل را یک برنامه نویس سمت سرور برای شما ایجاد میکند

مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی سایت چیست؟

اگر بخواهیم مراحل طراحی سایت را به صورت جزئی بیان کنیم این مقاله بسیار طولانی میشود اما طراحی سایت 4 مرحله ی اساسی و پایه دارد:

مرحله اول طراحی سایت چیست؟ دریافت اطلاعات مشتری و ساخت وایرفریم

در این مرحله از طراحی وب سایت، بر اساس زمینه کاری و اطلاعات مشتری یک نمای کلی تهیه میشود.

مرحله دوم طراحی سایت چیست؟ طراحی گرافیکی صفحات

صفحات سایت بر اساس سلایق مشتری و تجربیات گرافیست به صورت گرافیکی طراحی میشوند و به زبان نشانه گذاری HTML تبدیل میشوند. برای این کار طراحان از نرم افزار های فتوشاپ، فیگما، Adobe xd و… استفاده میکنند.

مرحله سوم طراحی سایت چیست؟ برنامه نویسی سمت سرور

همانطور که در همین مقاله اشاره شد، طراحی سایت داینامیک نیاز به تعامل با پایگاه داده دارد. این تعامل و البته تمام امکاناتی که نیاز به برنامه نویسی سمت سرور داشته باشند در مرحله برنامه نویسی سمت سرور انجام میشود.

مرحله چهارم طراحی سایت چیست؟ بارگذاری روی هاست یا فضای میزبانی

در آخرین مرحله از طراحی وب سایت ، تمامی اطلاعات و داده ها بر روی یک فضای میزبانی (هاست) آپلود میشوند تا با وارد کردن دامنه وب سایت شما نمایش داده شود.

هدف از طراحی وب سایت چیست؟ چرا سایت طراحی کنیم؟

به هیچ عنوان نمیتوان قدرت دنیای اینترنت را دست کم گرفت، در آینده 2 نوع کسب و کار وجود خواهند داشت:

  1. کسب و کار های آنلاین
  2. کسب و کا هایی که دیگر وجود ندارند

هدف هر گروه، شرکت یا شخص از طراحی سایت متفاوت است اما وجه مشترک تمامی آن ها معمولا ارائه محصولات یا نمایش نمونه کار ها و آثار میباشد.

نتیجه گیری

سعی کردیم از جهات مختلفی طراحی سایت رو بررسی کنیم، با پیشرفت تکنولوژی روزانه هزاران یا شاید هم میلیون ه سایت جدید طراحی میشود. اگر در راه اندازی یک سایت مردد هستید همه ی تردید خود را کنار بگذارید و وارد دنیای آنلاین شوید.

اگر میخواهید یک طراح سایت شوید هنوز هم دیر نشده!

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس