سئو چیست؟ چرا به سئو اهمیت بدهیم؟

فهرست مطالب

شاید این واژه را بسیار زیاد شنیده باشید، واژه ی سئو ( SEO ) اما این واژه به چه معنی است؟ در ادامه ی این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم و درک بهتری از سئو پیدا کنیم.

سئو چیست؟

سئو به معنی بهینه سازی وب سایت بر اساس الگوریتم های موتور های جستجوگر برای جذب بازدیدکننده ی بیشتر در دنیای اینترنت میباشد. برای اینکه وب سایت شما در موتور جستجوگری مانند گوگل رتبه کسب بکند و در صفحات اول ظاهر شود، فاکتور های زیادی را باید در نظر بگیرید. مانند بک لینک های وب سایت و…

شاید هنوز مفهوم سئو برایتان مشخص نیست…

سئو ( SEO ) در یک تعریف ساده تولید محتوای کاربر پسند و البته مورد قبول موتور های جستجو است! مجموعه ای از فعالیت های مربوط به تولید محتوا در طراحی سایت ، مانند تولید محتوای ویدیویی، تولید محتوای متنی، تولید پادکست و…

سئو چیست؟

سئو ( SEO ) مخفف چیست؟

کلمه ی سئو مخفف Search Engines Optimization میباشد و به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است… البته بر اساس تغییر سیاست های موتور های جستجو این مفهوم به Search Experience Optimization تغییر کرده است. مفهوم این عبارت یعنی بهینه سازی تجربه کاربری برای موتور های جستجو… در سال 2020 رفتار کاربر در سئو حرف اول را میزند!

تاثیر رفتار کاربر بر سئو چقدر است؟

اگر بخواهیم بر اساس الگوریتم های گوگل این تاثیر را اندازه گیری کنیم میتوان گفت گوگل تماما به تجربه کاربر از وب سایت شما اهمیت میدهد! گوگل با آنالیز دقیق رفتار کاربر در سایت رتبه بندی ها را انجام میدهد. پس دیگر زمان بمباران متن و محتوا با کلمه کلیدی گذشته است! گوگل مانند یک انسان فوق باهوش به دنبال نشان دادن بهترین محتوا به کاربر میباشد و اگر کاربر از محتوای شما راضی نباشد شما رتبه ی خوبی در گوگل نخواهید داشت…

در سال های نه چندان دور که گوگل تا این حد الگوریتم های پیشرفته نداشت شاید میتوانستید با یک محتوای کم ارزش در صفحات اول رتبه کسب کنید، اما در سال 2020 این موضوع به کلی تغییر کرده و میتوان گفت تاثیر رفتار کاربر بر سئو بسیار زیاد است و باید توجه ویژه ای به آن بکنید.

سئو چیست؟

انواع سئو

سئو کلاه سفید

در یک تعریف ساده میتوان گفت استفاده از تکنیک های سئو در جهت تولید محتوای خوب و ارزشمند بدون دور زدن موتور های جستجو گر را سئو کلاه سفید مینامیم.

سئو کلاه سیاه

هر چقدر هم که گوگل یک سیستم قوی و حرفه ای باشد، دارای ضعف هایی هم هست! استفاده از این ضعف ها و اهمیت ندادن به کاربر در جهت رتبه گیری در موتور های جستجوگر را سئو کلاه سیاه مینامیم. البته این ضعف ها همیشه پایدار نیستند و در واقع گوگل همیشه در حال بهتر شدن است و این باگ ها را رفع خواهد کرد.

چرا سئو اهمیت دارد؟

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اید و میخواهید این فروشگاه اینترنتی را در دنیای اینترنت به کاربران و مشتریانتان معرفی کنید، اگر هیچ کاری برای سئو انجام ندهید هیچگاه کاربر شما را نخواهد شناخت! اما با برنامه ریزی دقیق برای طراحی وب سایت خود، میتوانید این فروشگاه را به رتبه های اول گوگل در کلمه کلیدی دلخواهتان برسانید و کسب و کار خود را متحول کنید.

بدون سئو ، وب سایت شما مانند یک مغازه در کور ترین نقطه ی شهر است که هیچکس نمیتواند شما را پیدا کند

سئو

سوالات متداول

1- هزینه ی سئو چقدر است؟ 

سئو هزینه ی ثابتی ندارد! معمولا هزینه بر اساس رقابت کلمه کلیدی شما در گوگل محاسبه میشود. معمولا کلمات کلیدی به 3 دسته تقسیم میشوند:

کلمات درجه اول: این کلمات رقابت بسیار زیادی دارند و پروسه ی سئو میتواند هزینه بر و زمانبر باشد و البته میتواند شما را به سود بیشتری هم برساند.

کلمات درجه دوم: به نسبت کلمات درجه اول رقابت و هزینه کمتری دارند

کلمات درجه سوم: هزینه و رقابت در این کلمات به مراتب کم تر است و میتوان در مدت زمان 4 تا 10 ماه به نتیجه ی مطلوب رسید

2- مدت زمان رسیدن به هدف در سئو

بسته به نوع کلمه کلیدی و رقابت در پروژه باید زمان و هدف گذاری مشخص شود. زمان مشخصی در رسیدن به هدف در سئو وجود ندارد

3- تضمین رتبه 1 چیست؟

تجربه ثابت کرده که هیچ تضمینی برای لینک یک گوگل وجود ندارد! اما به این معنی نیست که شما تماما رتبه ی خود را از دست میدهید. بر اساس تغییرات الگوریتم های گوگل ممکن است این تغییرات رتبه اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس