8 دلیل هک شدن سایت وردپرسی + راهکار حل آن

فهرست مطالب

چرا هکرها سایت های وردپرس را هدف قرار می دهند؟ پاسخ نسبتاً ساده است: وردپرس بزرگترین پلت فرم ایجاد وب سایت در این روزها است ، بنابراین پایگاه بزرگتری برای حمله وجود دارد. این مورد باعث میشود تا هکر ها به سایت های وردپرسی بیشتر حمله میکنند.

هک شدن وردپرس چه آسیب هایی را به سایت وارد میکند؟

  • بسته به نوع حمله ، وب سایت شما ممکن است دچار هر یک از موارد زیر شود:
  • میتواند کاملا وب سایت را داون کند. ( از کار افتادن وب سایت )
  • بازدیدکنندگان وب سایت شما را به صفحات دیگری ریدایرکت کند
  • میتواند باعث از دست رفتن تمامی داده های وب سایت شما شود.
  • البته موارد بسیار زیادی میتواند به لیست بالا اضافه شود. ما به مهمترین ها اشاره کردیم.

اکنون که متوجه شدیم چگونه هک شدن سایت وردپرسی شما میتواند کسب و کار شما را به نابودی بکشاند، بیایید تا دلایل هک شدن سایت وردپرسی را بررسی کنیم. در این مقاله ما 10 نکته مهم که عامل اصلی هک شدن طراحی سایت وردپرس هست را برای شما توضیح میدهیم.

هک شدن وردپرس

دلایل هک شدن سایت وردپرسی

1.استفاده از هاست نا امن و نا معتبر

مثل تمامی وب سایت ها، وردپرس هم روی یک فضای میزبانی (هاست) آپلود میشود. متاسفانه برخی طراحان سایت توجه زیادی به مسئله ایمنی هاست ندارند و همین امر باعث میشود تا به سمت خرید هاست ارزان ، نا معتبر و یا حتی هاست رایگان بروند. استفاده از هاست اشتراکی دارای امنیت پایین تری نسبت به vps و هاست مجازی میباشد. دلیل آن ساده است، اطلاعات سایت وردپرسی شما روی یک سروری که سایت های زیادی روی آن قرار دارند بارگذاری میشوند. شما میتوانید با تهیه ی vps یک سرور شخصی و امن و البته با سرعت بالاتر برای خود داشته باشید.

2. استفاده از پسوورد ضعیف

یکی از مسائلی که شاید بسیار ساده به نظر بیاید، استفاده از رمز های ضعیف میباشد. چه برای قسمت هاستینگ و چه برای داشبورد مدیریت وردپرس از رمز های پیشنهادی استفاده کنید. این رمز ها بسیار قدرتمند تر از رمزهای ساده ای چون “123456” میباشند.

3. آپدیت وردپرس و افزونه ها

یکی از دردسر های طراحی سایت با وردپرس ، آپدیت های بسیار زیاد این سیستم مدیریت محتوا و همچنین پلاگین های مورد استفاده در این سیستم است. اما چاره ای جز آپدیت کردن آن ها نیست! سعی کنید همیشه وب سایت وردپرسی و پلاگین های خود را به روز رسانی کرده تا از هک شدن وردپرس جلوگیری کنید. وردپرس در هر آپدیتی که رائه میکند باگ های امنیتی را رفع کرده و البته امکانات جدیدتر هم اضافه میکند. 

آموزش آپدیت قالب وردپرس

آموزش آپدیت افزونه وردپرس

4. آپدیت پوسته و قالب سایت وردپرسی

همانند هسته وردپرس و افزونه های مورد استفاده در این سیستم، پوسته ها و قالب های وردپرس هم در ارائه هر آپدیت خود مشکلاتی را برطرف میکنن. به روز رسانی پوسته و قالب وردپرس از جمله راه هایی است که میتواند باعث بالاتر رفتن امنیت وردپرس شود.

5. استفاده از نام کاربری “admin” برای کاربر مدیر

هیچوقت از نام کاربری “admin” ، “admin123” یا نام های مشابه به آن استفاده نکنید. توصیه میشود از نام وب سایت (نام دامنه) خود هم در نام کاربری خود استفاده نکنید زیرا اولین نام های کاربری که به ذهن هکر ها میرسد نام “admin” یا نام وب سایت شما خواهد بود. استفاده نکردن از این نوع نام های کاربری میتواند از هک شدن وردپرس جلوگیری کند.

6. استفاده از پلاگین یا قالب های کرک شده

استفاده از پلاگین هایی که کرک شده هستند میتواند آسیب بسیار زیادی به وب سایت شما بزنند. دلیل آن ساده است، شخصی که این پلاگین را به صورت کرک ارائه میکند میتواند راهی برای ورود به سایت شما داخل پلاگین یا قالب قرار داده تا به هدف شوم خود یعنی هک سایت وردپرسی شما برسد. 

7. عدم محافظت از پوشه “wp-admin”

این پوشه حاوی طلاعات هسته ی وب سایت وردپرسی شما است، چگونه می توانید از پوشه wp-admin خود محافظت کنید؟ ابتدا تعداد کاربران دسترسی به این پوشه مهم را محدود کنید. علاوه بر این ، برای حفاظت از رمز عبور به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر برای دسترسی به پوشه wp-admin اقدام کنید. می توانید این کار را با استفاده از ویژگی “Password Protection Directories” cPanel در حساب میزبان وب خود انجام دهید. با این کار قدم بزرگی در چلوگیری از هک شدن وب سایت وردپرسی خود برداشته اید.

8. عدم استفاده از SSL

با نصب گواهی SSL در سایت خود می توانید وب سایت HTTP خود را به راحتی به HTTPS منتقل کنید. SSL (یا لایه سوکت امن) یک حالت امن برای رمزگذاری هر انتقال داده بین وب سرور و مرورگر کاربر است.

بدون این رمزگذاری ، هکرها می توانند داده ها را رهگیری کرده و آنها را بدزدند. به علاوه ، یک وب سایت غیر ایمن می تواند پیامدهای منفی زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد – رتبه بندی پایین تر در جستجوگرها ، از دست دادن اعتماد مشتری یا افت در بازدیدکنندگان.

نتیجه گیری

سعی کنید همیشه وب سایت وردپرسی خود را به روز نگه دارید، آپدیت به موقع قالب، پلاگین ها و هسته وردپرس در کنار موارد دیگری که گفته شد میتواند از هک شدن سایت وردپرسی شما چلوگیری کند

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس