المنتور چیست؟

المنتور چیست؟

المنتور یک افزونه وردپرس است که به کاربران امکان این را می‌دهد که با استفاده از یک رابط کاربری آسان و قابلیت کشیدن و رها کردن ( drag and drop) ، وب‌سایت‌ها را طراحی کنند. این افزونه به عنوان یک صفحه‌ساز، نیاز به کدنویسی را از بین می‌برد و طراحی وب را برای همه، حتی افرادی که مهارت فنی ندارند، ممکن می‌سازد.

این افزونه مانند یک دستیار طراحی وب‌سایت در وردپرس عمل می‌کند. با المنتور، ساخت وب‌سایت به چند کلیک و کشیدن و رها کردن ساده محدود می‌شود، به همین دلیل برای همه قابل دسترسی است.

با صفحه‌ساز المنتور، صفحه وب شما مانند یک بوم نقاشی می‌شود. شما می‌توانید عناصر مختلف را به راحتی اضافه کنید، جابجا کنید و به آن‌ها شکل بدهید. این افزونه مجموعه‌ای گسترده از ابزارها و قالب‌ها را برای ایجاد صفحات حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

المنتور چیست؟

آیا المنتور به صورت رایگان ارائه می‌شود؟

المنتور دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم است که به نیازها و بودجه‌های مختلف کاربران پاسخ می‌دهد.

نسخه رایگان المنتور دارای ویژگی‌های اساسی و ضروری است و شامل ویجت‌ها و قالب‌های پایه‌ای می‌شود که برای طراحی یک وب‌سایت استاندارد کافی هستند. این نسخه برای مبتدیان یا کسانی که می‌خواهند وب‌سایت‌های ساده‌ای ایجاد کنند، یک گزینه عالی است.

برای کسانی که به ویژگی‌های پیشرفته‌تری نیاز دارند، Elementor Pro پیشنهاد می‌شود. نسخه Pro شامل مجموعه‌ای گسترده‌تر از ویجت‌ها، قالب‌ها و گزینه‌های طراحی است. همچنین، با خرید نسخه Pro، به به‌روزرسانی‌های ویژه و پشتیبانی دسترسی خواهید داشت.

نحوه اضافه کردن المنتور به وردپرس

نصب المنتور در سایت وردپرس شما فرآیندی ساده است. در اینجا مراحل فعال‌سازی صفحه‌ساز المنتورآورده شده است:

  1. ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  2. در منوی سمت چپ، بر روی “افزونه‌ها” کلیک کنید.
  3. بر روی “افزودن جدید” کلیک کنید.
  4. در صفحه باز شده، در قسمت جستجو، عبارت “Elementor” را جستجو کنید.
  5. پس از پیدا کردن افزونه المنتور، بر روی دکمه “نصب کنید” کلیک کنید.
  6. صبر کنید تا فرآیند نصب انجام شود.
  7. بعد از نصب، بر روی دکمه “فعال کنید” کلیک کنید تا افزونه فعال شود.
  8. پس از فعال‌سازی، المنتور یک راهنمای راه‌اندازی را نمایش می‌دهد. در این راهنما می‌توانید تنظیمات ابتدایی مانند وارد کردن نام سایت، بارگذاری لوگو و ایجاد حساب کاربری المنتور را انجام دهید. شما می‌توانید این مراحل را بلافاصله انجام دهید یا این که آن‌ها را به زمان دیگری موکول کنید.المنتور چیست؟

پس از فعال‌سازی، می‌توانید با رفتن به هر صفحه یا نوشته و کلیک بر روی “ویرایش با المنتور” استفاده از این افزونه را آغاز کنید.

ویژگی‌های پیشرفته Elementor Pro

اگر از Elementor Pro استفاده می‌کنید، به ویژگی‌های پیشرفته‌ای دسترسی خواهید داشت که قابلیت‌های نسخه رایگان را به طور قابل توجهی گسترش می‌دهد:

• استفاده از کتابخانه قالب‌های المنتور

فرآیند طراحی وب‌سایت خود را با بهره‌برداری از مجموعه‌ای وسیع از قالب‌های آماده برای انواع مختلف صفحات و بخش‌ها که در کتابخانه قالب‌های المنتور در دسترس است، بهبود بخشید.

• ابزار ساخت تم (Theme Builder)

این ابزار به شما امکان این را می‌دهد که تا تمام اجزای طراحی سایت خود را بسازید، از جمله هدرها، فوترها  و قالب‌های مخصوص برای انواع مختلف پست‌ها. با استفاده از این ابزار، می‌توانید طراحی کلی سایت خود را به طور کامل کنترل کنید و محدود به طراحی صفحات جداگانه نباشید.

• ابزار ساخت پاپ‌آپ (Popup Builder)

با استفاده از این ویژگی می‌توانید به‌سادگی پاپ‌آپ‌های زیبا و مؤثر ایجاد کنید. این ابزار برای خبرنامه‌ها، اعلامیه‌ها یا تبلیغات ویژه مناسب است و گزینه‌های مختلفی برای تعیین شرایط و نحوه نمایش پاپ‌آپ‌ها ارائه می‌دهد.

• ویجت‌های پیشرفته

Elementor Pro شامل ویجت‌های اضافی است که قابلیت‌های سایت شما را بهبود می‌بخشد. ویجت‌هایی مانند ویجت پست‌ها، لیست قیمت، جدول قیمت، تیتر متحرک و دیگر موارد، گزینه‌های بیشتری برای ایجاد محتوای متنوع در اختیارشما قرار می‌دهند.

• سازنده ووکامرس 

برای سایت‌های تجارت الکترونیک، ابزار سازنده ووکامرس به شما امکان طراحی صفحات محصولات و آرشیوها را به‌طور دلخواه می‌دهد و امکان این را می‌دهد که کنترل کامل بر نحوه نمایش محصولات خود داشته باشید.

• محتوای پویا

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که محتوای پویا، مانند اطلاعات کاربران یا داده‌های پست‌ها، را به طراحی‌های خود اضافه کنید و صفحاتتان را تعاملی‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تر کنید.

• مدیریت نقش‌ها (Role Manager)

به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید چه کسانی می‌توانند به محتوای Elementor دسترسی داشته و آن را ویرایش کنند. این ویژگی به‌ویژه برای وب‌سایت‌های تیمی مفید است.

سادگی استفاده از المنتور به دلیل روش بصری آن در ساخت وب‌سایت‌هاست. شما تغییرات را در لحظه‌ای که ایجاد می‌کنید مشاهده می‌کنید، که این برای کسانی که دوست دارند نتایج را به‌ طور فوری و عملی ببینند، بسیار مناسب است.

بهترین قالب وردپرس برای Elementor چیست؟

هنگام کار با المنتور در وردپرس، انتخاب قالب مناسب برای عملکرد و زیبایی‌شناسی وب‌سایت بسیار مهم است. یکی از انتخاب‌های برجسته، قالب Inspiro PRO است که به خاطر یکپارچگی عالی و بهبود قابلیت‌های المنتور شناخته می‌شود.

Inspiro PRO به‌طور کامل با صفحه‌ساز المنتور سازگار است و نسخه‌های پیشرفته‌ای از ویژگی‌های ویدئو و عکس را ارائه می‌دهد که برای ساخت نمونه‌کارهای خلاقانه بسیار مناسب است. این قالب شامل امکاناتی مانند ادغام ویدئو، گزینه‌های مختلف برای چیدمان نمونه‌کارها و طرح‌های قابل تغییر برای هدر و فوتر می‌شود.

علاوه بر اینکه Inspiro PRO به خوبی با المنتور کار می‌کند، قابلیت‌های آن را نیز بهبود می‌بخشد. این قالب شامل چندین وب‌سایت ابتدایی با قالب‌های آماده المنتور، بخش نمونه‌کار (Portfolio) با طراحی‌های متنوع و ویجت‌های سفارشی برای ایجاد طراحی‌های منحصر به فرد است.

المنتور چیست؟

نتیجه‌گیری

امیدواریم با اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله و با توجه به امکانات و ویژگی‌های مختلف Elementor، بتوانید بهترین انتخاب را برای طراحی وب‌سایت خود انجام دهید. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تجربه‌ای منحصر به فرد و کاربرپسند برای بازدیدکنندگان سایتتان خلق کنید و از تمامی قابلیت‌های پیشرفته برای ایجاد وب‌سایت‌هایی جذاب و حرفه‌ای بهره‌برداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس