چرا وردپرس بهترین cms است؟ ویژگی های وردپرس چیست؟

فهرست مطالب

اگر نگاهی به سیستم های مدیریت محتوا بیندازیم، متوجه محبوبیت بسیار زیاد وردپرس در بین آن ها خواهیم شد. اما ویژگی های وردپرس چه چیز هایی هستند؟ چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا است؟ برای درک بهتر این مقاله ابتدا مقاله cms چیست را مطالعه کنید.

ویژگی های وردپرس چه چیز هایی هستند؟

رایگان بودن وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگان و متن باز است. برای راه اندازی و نصب وردپرس روی فضای میزبانی یا لوکال سرور به نیاز به پرداخت حتی یک ریال هم ندارید!

وردپرس علاوه بر رایگان بودن، دارای تعداد بسیار زیادی قالب و افزونه رایگان نیز میباشد. به همین دلیل است که طراحی سایت با وردپرس در میان مردم محبوبیت بیشتری دارد و همچنین دارای هزینه ی پایین تری نسبت به طراحی سایت اختصاصی میباشد.

ویژگی های وردپرس

استفاده از وردپرس آسان است

اگر استفاده از وردپرس سخت بود، هیپگاه تا این حد محبوب نمیشد. بر اساس تجربه ای که کاراوب در زمینه ی طراحی سایت دارد استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به شما پیشنهاد میکنیم. 

نصب وردپرس در کمتر از 5 دقیقه انجام میشود و شما با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید به راحتی و بدون داشتن تخصص و دانش برنامه نویسی وردپرس را روی هاست یا فضای لوکال خود نصب کنید. 

اگر علاقه مند به یادگیری وردپرس هستید پیشنهاد میکنیم آموزش وردپرس را در کاراوب دنبال کنید. 

ایچاد محتوا در وب سایت وردپرسی بسیار آسان است، اگر قبلا با نرم افزار Microsoft office کار کرده اید به راجتی میتوانید در وردپرس هم تولید محتوا کنید.

نصب افزونه ها و قالب ها هم آنقدر آسان است که حتی یک کودک هم به راحتی آن را انجام میدهد. 

وردپرس، سئو پذیر است

یکی دیگر از ویژگی های وردپرس ، سئو پذیر بودن آن است. سئو بهترین راه برای جذب مخاطب و افزایش بازدید وب سایت شماست. سیستم وردپرس طوری طراحی شده که با تولید محتوای تخصصی و بهینه، میتوانید در کمتر از 6 ماه قله های موتور های جستجوگر از جمله گوگل را فتح کنید.

افزونه ها و پلاگین های متنوعی برای بهبود سئو وب سایت در وردپرس ارائه شده اند که محبوب ترین آن ها افزونه Yoast SEO میباشد.

ویژگی های وردپرس

جامعه استفاده کننده بالا

این ویژگی وردپرس یعنی شما اگر در بخشی از طراحی ایده ای ندارید یا به مشکلی برخورده اید، به راحتی و با یک جستجوی ساده میتوانید مشکل خود را در اینترنت پیدا کرده و آن را حل کنید.

علاوه بر این، وبلاگ های بسیار زیادی وجود دارند که همه روزه مقالات بسیار زیادی درباره ی وردپرس و آموزش های مربوط به آن منتشر میکنند، وب سایت هایی مانند همیار وردپرس، ابزاروردپرس و…

شخصی سازی آسان

از دیگر ویژگی وردپرس میتوان به شخصی سازی و انعطاف پذیری فوق العاده این سیستم اشاره کرد. اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوا هستید که شخصی سازی و گسترش آن آسان باشد ، وردپرس شما را ناامید نخواهد کرد.

برای مثال ظاهر وب سایت خود را تنها با یک کلیک و بدون حتی یک خط کد عوض میکنید! افزونه هایی مانند Yellow Pencil قابلیت فوق العاده ای در شخصی سازی وردپرس به شما خواهد داد. البته این افزونه فقط یکی از افزونه هایی است که این کار را انجام میدهد. اکثر قالب های وردپرس دارای تنظیمات گسترده و فوق العاده ای برای شخصی سازی ظاهر و باطن سایت هستند. طراحی سایت با وردپرس دنیای برنامه نویسی وب را متحول کرده است.

امنیت وردپرس

بر خلاف حرف های عموم مردم درباره ی عدم امنیت وردپرس، این سیتسم امنیت فوق العاده بالایی دارد! اگر یک وب سایت وردپرسی هک میشود ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد که رعایت نکردن هر کدام از آن ها در هر سیستمی میتواند امنیت سایت را به خطر بیندازد. مقاله دلایل هک شدن وردپرس میتواند کمک بسیار زیادی به شما در ایمن کردن طراحی سایت بکند.

چرا وردپرس

سازگاری با موبایل

امروزه به هیچ عنوان نمیتوان وبگردی با موبایل را کتمان کرد! یکی دیگر از ویژگی های وردپرس سازگار بودن آن با دستگاه های موبایل است. شما با طراحی یک نسخه از سایت میتوانید از آن در سیستم موبایل هم استفاده کنید و نیاز به طراحی دوباره برای دستگاه های موبایل نخواهید داشت.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا مهمترین ویژگی های وردپرس را برای شما بیان کنیم. استفاده از وردپرس همیشه پیشنهاد میشود البته برای وب سایت هایی که نیازمند امکانات پیچیده نیستند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس